با عرض تبریک فرا رسیدن ماه مبارک و پر فیض رمضان تقدیم می گردد
سفره ی عشق
وه چـه پیچید به عالم خبـر سفره ی عشق
وقت آن شـد که نشینیـم سر سفره ی عشق
وه که با بانگ دلانگیز پیـام از ملکـو ت
بـا چـه شـوری بـگشـاینـد در سفـره ی عشـق
چـه هوایی چه صفایی یو چـه شـوقی دارد
موقع مغـرب و همچـون سحر سفـره ی عشق
بخور ای خسته ی باز آمده از سوی سحر
ز غـذاهـای ز هم خـوبتـر سـفـره ی عشـق
هر غذایی که خوری بر سر این سفره خوش است
کـه بـود نعـمت صـاحب نظـر سفـره ی عشق
کره و نان و پنیرش چه لـذیذ است و نیز
سبـزی و میـوه و شیـر و شکـر سفـره ی عشق
دسـت پخـتـان خـداینـد و هـنـرمنــدی او
آنچه گشته است چنین جلوه گر سفره ی عشق
«آبی» از عشـق بگـو هر چه تـوانی زیـرا
عـاشقـانند همـه دور و بـر سفـره ی عشق
غافـلاننـد کـز ین سـفـره نگیـرند ثمـر
کـه نـداننـد ز حسـن اثـر سفـره ی عشق
سروده ی احمد ابراهیم زاده مشهدی «آبی»
التماس دعا
مبارزه ی اساسی با بی حجابی
1- مبارزه باید آگاهانه ، صادقانه ، قاطعانه و پی گیر باشد.
2- مبارزه باید حتی الامکان القایی باشد نه فیزیکی .
3- باید در چارچوب ضوابط اخللقی اسلامی باشد.
4- باید با میزان جرم چه در مورد مرد و چه در مورد زن مناسب باشد .
5- باید ابتدا به صورت تبلیغی و شعاری شروع شود و جهت شروع مبارزه عملی اتمام حجت شود .
6- اولین مرحله باید در صدا و سیما شروع شود.
7- کارکنان و بخصوص مجریان صدا و سیما باید به حجاب اعتقاد داشته باشند نه اینکه فقظ به خاطر استخدام محجوب شده باشند چون اگر کارشان بالاجبار یا مصلحتی باشد موذیانه سعی می کنند ، سمپاشی های خود را در لابلای فیلمها و برنامه ها و حتی مصاحبه هایشان بدون توجه دست اندرکاران کنترل انجام بدهند و مردم را ناخوداگاه به طرف اهداف انحرافی جذب کنند .
8- مبارزه باید به وسیله نیروهای داوطلب مردمی با عنوان سپاه اخلاق اسلامی انجام شود.
9- کلیه ی دانشگاهها ، ادارات و مؤسسات دولتی و خصوصی و فروشگاهها و مغازه ها باید ملزم به نصب پلاکات منع ورود افراد بی حجاب شوند و در صورت استخدام و پذیرش افرادی با لباس نامناسب چه در مورد مرد و چه در مورد زن مورد باز خواست و تشویق و تنبیه قرا گیرند .
10- کلیه ی فیلمها و نمایشها و حتی مصاحبه های صدا و سیما باید به صورت روانشناسانه و موشکافانه ی همه جانبه مورد بررسی قرار گیرد . زیرا دیده شده است که بسیاری از اوقات به عنوان یک فیلم اخلاقی اجتماعی در حقیقت بی بند و باری ترویج داده می شود البته آنهایی که این فیلمهارا به نمایش می گذارند اغلب آگاهانه و موذیانه است ولی متأسفانه در حد نتیجه بخشی کسی یا متوجه نمی شود یا هم احساس مسؤلیت نمی کند .
11- حفظ حجاب باید به عنوان یک درس در مدارس و دانشگاهها تدریس شود البته محتوامی دروس مدرسه عملی تر و محتوای دروس دانشگاههااصولی تر و روانشناسانه تر باشد. . 12- در امتحانات استخدامی نیز باید از کتابی که در زمینه های اخلاقی مورد تأیید باشد و من جمله در زمینه ی حجاب امتحان به عمل آید .
13- متن پلاکاتهایی که در ادارات و مؤسسات و فروشگاهها و اماکن عمومی نصب می شود باید حتی المکان پندی نباشد بلکه یا گفته ی بزرگان دین و یا مشاهیر صاحب نام فلسفه و اخلاق باشد و یا جملات عبرت آموز و تعصب برانگیز و همراه با دلیل باشد . مثلاً اگر در مورد حجاب نوشته شود :« جهت اثبات اراده ی قوی و نمود عفت و شخصیت خویش حجاب را رعایت فرمایید» یا «اگر می خواهید طعمه ی چشمهای ناپاک نباشید حجاب داشته باشید » و یا «حجاب مرزی اطمینان بخش جهت جلوگیری از تجاوز بیگانه است».یا «بی حجابی دلیل بر بی ارادگی و بوالهوسی است » و یا «آیا ارزش اخلاقی ی کسی که اراده ی حفظ حجابش را دارد با کسی که ندارد یکی است ؟ » و امثالهم . و نیز اثر مطلب اگر روی یک تکه کاغذ مچاله شده ی کثیف نوشته شده باشد یا روی یک پوستر رنگی ی زیبا فرق می کند.
- البته اثر بخشی همه ی این موارد بستگی به نحوه عملکرد مجریان دارد
14- خلاصه یک مبارزه ی اخلاقی اسلامی من جمله مبارزه با بی حجابی باید آگاهانه ، صادقانه ،عادلانه ، روانشناسانه ، مطابق با اصول جامعه شناختی ، قاطعانه ، پی گیر و همراه با تشویق و تنبیه مؤثر و بصورت فراگیر انجام شود تا نتیجه بدهد .
التماس دعا احمد آبی
مبارزه ی اساسی با بی حجابی
1- مبارزه باید آگاهانه ، صادقانه ، قاطعانه و پی گیر باشد.
2- مبارزه باید حتی الامکان القایی باشد نه فیزیکی .
3- باید در چارچوب ضوابط اخللقی اسلامی باشد.
4- باید با میزان جرم چه در مورد مرد و چه در مورد زن مناسب باشد .
5- باید ابتدا به صورت تبلیغی و شعاری شروع شود و جهت شروع مبارزه عملی اتمام حجت شود .
6- اولین مرحله باید در صدا و سیما شروع شود.
7- کارکنان و بخصوص مجریان صدا و سیما باید به حجاب اعتقاد داشته باشند نه اینکه فقظ به خاطر استخدام محجوب شده باشند چون اگر کارشان بالاجبار یا مصلحتی باشد موذیانه سعی می کنند ، سمپاشی های خود را در لابلای فیلمها و برنامه ها و حتی مصاحبه هایشان بدون توجه دست اندرکاران کنترل انجام بدهند و مردم را ناخوداگاه به طرف اهداف انحرافی جذب کنند .
8- مبارزه باید به وسیله نیروهای داوطلب مردمی با عنوان سپاه اخلاق اسلامی انجام شود.
9- کلیه ی دانشگاهها ، ادارات و مؤسسات دولتی و خصوصی و فروشگاهها و مغازه ها باید ملزم به نصب پلاکات منع ورود افراد بی حجاب شوند و در صورت استخدام و پذیرش افرادی با لباس نامناسب چه در مورد مرد و چه در مورد زن مورد باز خواست و تشویق و تنبیه قرا گیرند .
10- کلیه ی فیلمها و نمایشها و حتی مصاحبه های صدا و سیما باید به صورت روانشناسانه و موشکافانه ی همه جانبه مورد بررسی قرار گیرد . زیرا دیده شده است که بسیاری از اوقات به عنوان یک فیلم اخلاقی اجتماعی در حقیقت بی بند و باری ترویج داده می شود البته آنهایی که این فیلمهارا به نمایش می گذارند اغلب آگاهانه و موذیانه است ولی متأسفانه در حد نتیجه بخشی کسی یا متوجه نمی شود یا هم احساس مسؤلیت نمی کند .
11- حفظ حجاب باید به عنوان یک درس در مدارس و دانشگاهها تدریس شود البته محتوامی دروس مدرسه عملی تر و محتوای دروس دانشگاههااصولی تر و روانشناسانه تر باشد. . 12- در امتحانات استخدامی نیز باید از کتابی که در زمینه های اخلاقی مورد تأیید باشد و من جمله در زمینه ی حجاب امتحان به عمل آید .
13- متن پلاکاتهایی که در ادارات و مؤسسات و فروشگاهها و اماکن عمومی نصب می شود باید حتی المکان پندی نباشد بلکه یا گفته ی بزرگان دین و یا مشاهیر صاحب نام فلسفه و اخلاق باشد و یا جملات عبرت آموز و تعصب برانگیز و همراه با دلیل باشد . مثلاً اگر در مورد حجاب نوشته شود :« جهت اثبات اراده ی قوی و نمود عفت و شخصیت خویش حجاب را رعایت فرمایید» یا «اگر می خواهید طعمه ی چشمهای ناپاک نباشید حجاب داشته باشید » و یا «حجاب مرزی اطمینان بخش جهت جلوگیری از تجاوز بیگانه است».یا «بی حجابی دلیل بر بی ارادگی و بوالهوسی است » و یا «آیا ارزش اخلاقی ی کسی که اراده ی حفظ حجابش را دارد با کسی که ندارد یکی است ؟ » و امثالهم . و نیز اثر مطلب اگر روی یک تکه کاغذ مچاله شده ی کثیف نوشته شده باشد یا روی یک پوستر رنگی ی زیبا فرق می کند.
- البته اثر بخشی همه ی این موارد بستگی به نحوه عملکرد مجریان دارد
14- خلاصه یک مبارزه ی اخلاقی اسلامی من جمله مبارزه با بی حجابی باید آگاهانه ، صادقانه ،عادلانه ، روانشناسانه ، مطابق با اصول جامعه شناختی ، قاطعانه ، پی گیر و همراه با تشویق و تنبیه مؤثر و بصورت فراگیر انجام شود تا نتیجه بدهد .
التماس دعا احمد آبی
1- جام وصل
یارب ز جام وصل ، مست و خرابم کن
وز شرم وصلت نیز ، چون برف آبم کن
در اضطرابستم ، از لحظه ی دیدار
با لطف خود فایق ، بر اضطرابم کن
گر نیستم لایق ، کز محرمان باشم
لطفی کن و جوری ، محرم حسابم کن
2- از دین گسستگی
توی بردل بسته ، و زدین بگسسته ،
نه به انسان مانی
که به این بدکاری ، و شرارت باری
تو به حیوان مانی
نه به حیوان نه نه ، که ز مکّاریها
تو به شیطان مانی
3- مهر وطن
ای مادر مهربانم ای ایران جان
ای گلشن دلستانم ای ایران جان
ای آنکه به دل شکوه و استقلالت
باشند دو آرمانم ای ایران جان
در دامن تو دلم چه تسکین دارد
ای مأمن جسم و جانم ای ایران جان
5- زبان حال بعضی از شاعران
خون دل خوردیم تا شاعر شدیم
از غم آزردیم تا شاعر شدیم
گاه تب کردیم از سوز درون
گاه افسردیم تا شاعر شدیم
یعنی این که تا زمان شاعری
بارها مردیم تا شاعر شدیم
سروده احمد ابراهیم زاده مشهدی(آبی)
بنام خدای قادر متعال
سیاست خارجی انفعالی ایران در قبال درگیریهای داخلی سوریه واقعاً مایه ی تاسف است. با اینکه هدف دشمنان خارجی و داخلی ی سوریه فقط به خاطر مخالفتش با اسراییل و کمک به حزب اله بوده است و حزب الاه هم مورد تأیید و حمایت ایران می باشد بی تفاوتی نسبت به مشکلات سوریه به صورت عملی و تنها اکتفا به شعار و اظهار تأسف هیچ مشکلی را حل نمی کند . و این یعنی شاهدی بی تفاوت بودن در سربریده شدن دوست به دست دشمنی که به همان اندازه نیز دشمن خودمان می بلشد .و سربریدن ما هم از آرزوهای دیرینه وی می باشد .
چرا سیاست خارجی ایران حتی دیپلماسی فعالی را در این زمینه به اجرا در نمی آورد ؟
چرا وزارت امور خارجه اعتراض خود را به خباثتهنای رهبران ترکیه و عربستان با احضار نمایندگان و سفرایشان اعلام نمی کند و حتی با این دو رژیم به بهانه ی مسایل اقتصادی و عتباتی رابطه ی حسنه هم دارد. چرا لا اقل به همان اندازه که نمایندگان آمریکا و اسراییل و کیش شدگان ایشان مثل ترکیه و عربستان و خودفروختگان دیگری از این قماش در صدد جلب رضایت چین و شوروی برآمده اند و پاشنه ی در این دو کشور را از جا درآورده اند ما نباید در جذب آنها و یا کشورهای اسلامی و یا اعضای کشورهای غیر متعهد فعالیت داشته باشیم البته نه به صورت دیپلماسی بی حالی که تا حالا متأسفانه داشته ایم بلکه به صورت دیپلماسی فعالی که بتواند دشمن را با منطق خودش مات کند که البته این ممکن نیست مگر اینکه آن را صادقانه تر و روانشناسانه تر و درعین حال منطبق با اصول جامعه شناختی پیاده کنیم . و سعی کنیم خودمان را هیچ موقع پیش دشمن خراب نکنیم که برای این کار باید از ابتدا سنجیده گفتن و نیز سنجیده عمل کردن را ملاک کارمان قرار دهیم تا مجبور نشویم بار دیگر حرفمان را به شکل دیگری بیان کنیم و یا خدای نخواسته آن را پس بگیریم و عقب نشینی کنیم . البته در جایی هم که منطقاً به خاطر ندانم کاری و اشتباهمان محکوم می شویم باید اشتباه خود را بپذیریم و یک دندگی به خرج ندهیم . چون ممکن است این در کوتاه مدت یک دشمن فردی را به دلهره و عقب نشینی وادارد ولی در بلند مدت به حیثیت خودمان لطمه می زند و بر تعداد و جسارت دشمنانمان می افزاید .
ما برای اینکه بتوانیم سازمان کشورهای اسلامی را در جهت کسب منافع مسلمین به حرکت درآوریم ابتدا باید برنامه و کارنامه ای غیر قابل ایراد ارایه کنیم .و سپس نسبت به مکارترین و خطرناکترین عضوی که می خواهد بین سازمان در جهت منافع نامشروع امپریالست اخلال ایجاد کند افشاگری نموده و به هر نحو شده از سازمان بیرونش کنیم و گرنه همیشه چنین عضوی در صدد اشکال تراشی و برهم زدن برنامه سازمان می باشد.
مثلاً اگر بخواهیم یک سازمان بین المللی اسلامی متحد داشته باشیم . اعضایی مثل عربستان و ترکیه و قطر اگر درآن عضو باشند هر گز کار پیش نمی رود . و از نادانی است که بخواهیم به وجود چنین اعضایی کارمان را پیش بریم. و فکر کنیم با دست دادن و دوست خطابشان کردن دیگر ازین رو به آن رو می شوند.و همه چیز درست می شود.
واقعاً مایه تأسف است که در عین حال که اعلام می کنیم اسراییل باید از میان برداشته شود و اسراییل را در برابر کاری انجام نشده نسبت به خود تحریک می کنیم و به عکس العمل وادار می نماییم با کشورهایی که همه جا پل پیروزی ی اسراییل هستند رابطه ی حسنه برقرار می کنیم . در صورتیکه سیاست مبارزه ی درست اینست که اول باید پل پیروزی دشمن را خراب کرد .سپس او را محاصره نموده و تا آخرین لحظه نباید او را از زندگی نا امید کرد و گرنه با چنگ و دندان هم که شده به مبارزه ادامه می دهد .
و نیز کمک اقتصادی به کشور چند چهره ای مثل افغنستان که در عین ادعای دوستی با ایران با آمریکا قرارداد واگذاری پایگاه نظامی امضا می کند ،بدون گرفتن هیچ تعهد و تضمینی نسبت به همکاری نکردن با آمریکا باعث کم شدن بار مسؤلیت آمریکا و محکم کردن زیرپایش می شود .
البته اگر کمک اقتصادی پایاپای و با حسابگری ی تمام جوانب باشد ایرادی ندارد .ولی اگر بلا عوض و یا کم عوض باشد کمک به دست نشانده ی آمریکا محسوب می شود .که کار درستی نیست. و کمک به دشمن و ضرر به خود است.
البته این مطالب که با عجله و از شدت جوش و خروش درونی به صورت بهم ریخته تقدیم می گردد یک نکته از هزار نکته است و چون می دانم این مطالب به گوش دست اندر کاران وزارت امور خارجه نمی رسد و اگرهم برسد با توجه به تماسهای تلفنی که تا کنون چند بار داشته ام اطمینان ندارم گوششان بدهکار باشد ، ختم کلام می کنم .
به امید آنکه شاهد تغییر و تحولی اساسی در وزارت امور خارجه باشیم. التماس دعا
احمد ابراهیمزاده مشهدی تخلص (آبی (آسمانی) ) ابراهیم زاده ی مشهدی تخلص (آبی (آسمانی)) شاعر ، نویسنده و خواننده و دارای شمّ سیاسی و ذوق فنی و هنری و تحقیقاتی در موارد مختلف و متنوع و دارای مدرک فوق دیبلم مخابرات و کارشناس حقوق(کام من تلخ از همه تلخینه هاست) درد من درد تمام سینه هاست) (این دل تنگ بخون آغشته ام ) زخمی ی تیغ تمام کینه هاست) (اشک من هم در نمود دردها) (بر رخم زنجیری از آیینه هاست) |